Tfk-Unified tok storeslem i norway cup fredag ettermiddag!

05/08 - 2022

I et praktfullt vær og med mange tilskuere på finalearenaen på Ekebergsletta, tok TFK sitt Unifiedlag nesten storeslem da det ene laget vant sin klasse, mens det andre laget som deltok fra TFK tok en fantastisk og meget fortjent 2. plass.

En meget sterk prestasjon gjorde at de vant hele 4-1 over Åmot IF i finalen. Etter mange kamper uten tap, var det klart for finale i 25 graders varme. Finalen i Stjerneklassen B - 7-er ble vunnet med overbevisende 4-1. Her vartet de opp med flotte mål, fine redninger og flott pasningssikkerhet.

Det andre laget som stilte i Stjerneklassen D 7-er, gikk på en liten smell i finalen med 2-4 tap mot Strømmen, men her var det slitne bein og brennhet sol, som gjorde at kreftene begynte å ebbe ut. Likevel var det meget god stemning og trener Tom Erik Sletback uttrykte seg meget fornøyd med innsatsen, pågangsmotet, spillegleden og ikke minst humøret til begge lag. Her har andre lag noe å lære.

Neste oppgave for guttene og jentene er på cup i Gøteborg i midten av september.
Navn på spillerne som tok gull:
F.v.: Benjamin Tegnander Næss, Eskild Ingebretsen Andersen, Nicolai Rindal Huflåtten, Fredrik Silberg, Kristian Finnerud, Jane Dahl, Michael Østli og Andre Grøvslien Kullerud.
Navn på spillerne som tok sølv:
F.v. Tom Vidar Lein, John Ivar Ingvaldsen, Julie Karoline Arntzen, Thomas Wilhelmsen, Marcello Breirem, Minh Nhut Doan, Erling Kasper Korneliussen, Reidar Hagen, Ken Sindre Syvertsen, Tom Erik Sletback.