Nytt ærsemedlem i Tønsberg Fotballklubb

08/09 - 2022

Under en enkel tilstelning i klubbhuset til TFK, 7.september, ble Henning Tollefsen utnevnt til nytt Æresmedlem i TFK.

Henning Tollefsen var styreleder i TFK i en viktig periode hvor klubbens anleggsutvikling hadde sterkt fokus. Han samlet i sin tid TFK til «en» klubb.

Henning var hjernen og drivkraften bak kunstgresset på Treningsfeltet, som senere ble TFK Arena og nå Strandman Arena. Før dette holdt ungdomsavdelingen til på Gamle Idretten og resten var på Treningsfeltet. Da var det naturgress og ikke lys på banen og bruken var derfor meget begrenset i forhold til dagens nivå. I 2010 ble det lagt kunstgress på banen og etablert lys slik at alle klubbens lag kunne trene og spille kamper på samme anlegg. Da ble TFK en klubb!

Han hadde et meget godt samarbeid med Sæther Eiendom, noe som resulterte i at TFK kunne flytte fra et relativt trist klubbrom i kjelleretasjen i garderobegangen på Gressbanen til et funkende flott klubbhus som klubben i dag besitter. Det sies om Henning at han var til stede til alle døgnets tider for å legge forholdene best mulig til rette for at barn og unge i sentrum av Tønsberg skulle ha en trygg og god oppvekst i et godt miljø. Et meget velfortjent æresmedlemskap til Henning Tollefsen.