Ny skalp i beltet for TFK Unified

19/09 - 2022

Igjen stakk TFK Unified av med de gjeveste medaljene i Nationala Spelen i Gøteborg helgen 17. og 18. september. Etter et besøk hos «Søta bror», vendte de hjem med nok en gull- og en sølvmedalje i bagasjen.

TFK Unified har etter hvert blitt en stor gruppe av gode fotballvenner, så også denne gangen stilte de med to lag. På lørdag spilte de i gruppespill med ett lag på nivå 3 og ett lag på nivå 5. Hvert av lagene spilte tre kamper og begge vant alle. Dermed var semifinalene på søndag i boks. TFK var det eneste norske laget der og møtte dermed bare lag fra vertsnasjonen.

Begge lagene fra TFK vant semifinalene sine og kom da til finalene. Her ble det to spennende kamper mot meget gode motstandere. 1. laget vant med overbevisende 4-0 mens 2. laget lå under med tre mål til pause. Noen taktiske disposisjoner i pausen og et revansjesugent lag kom på banen til andre omgang og klarte nesten å snu resultatet. Likevel ikke nok, slik at det ble et knepent tap på 3-2, men likevel en flott 2. plass i den puljen. Den sportslige oppsummeringen er at det står stor respekt av innsatsen til begge lag og ikke minst hadde det vært ei topp helg. Når man deltar på slike turneringer, er ikke bare det sportslige i fokus, men vel så mye hygge og sosialt samkvem mellom spillere, ledere og engasjerte foreldre. Som vanlig ble lagene fra Tønsberg Fotballklubb tatt godt imot av gode venner fra Søta Bror, uttaler en engasjert lagleder, Anita Fredriksen, på telefon fra Sverige.