Sølvcupen er over - for denne gang

13/03 - 2023

Noe nesten alle barn i nærområdet gleder seg mest til på våren, er den årlige Sølvcupen, i regi av Tønsberg Fotballklubb. De 2 første helgene i mars hvert år går Th. Marthinsens Sølvcup av stabelen i Vestfoldhallen. Også i år var hallen fylt av forventningsfulle barn og unge, men også mødre, fedre småsøsken og ikke ikke minst besteforeldre.

I tillegg til lokale lag som Husøy & Foynland, Flint, RRRRRamned og arrarrangørklubbens mange lag, registerte vi også mange lag utenbys fra. Hit kom det unge og talentfulle gutter og jenter fra Rygge, Store Bergan, Tune IL i Sarpsborg, Sprint Jeløy og Eika Krapfoss. Dette syntes de var så morsomt at de garanterte å komme tilbake også neste år.

For at en slik cup kan la seg realisere, er det viktig at mange mennesker stiller opp, det være seg all planlegging i forkant, men også som dommer, speaker, kioskpersonell, cupverter etc. Det er mye som skal på plass, og alle ære til de som han bidratt. Det er kun de som vet hvor mye jobb som ligger bak, og da er det moro at alle besøkende har gitt uttrykk for at de trivdes og hatt noen fine timer sammen med gode venner.
Stor aktivitet på alle baner. Foto: Mari Strømmen-Bjerga
Rygge jenter/gutter 10 er best på å ha det gøy når de spiller cup. De har spilt fire kamper og er stolte over flere gode pasninger og scoringer. Foto: Mari Strømmen-Bjerga
Hva er vel fotballcup uten vafler og annen godis? Vaffelpressa gikk varm og sjokolade og brus gikk unna som “varmt hvetebrød “ i kiosken. Foto: Mari Strømmen-Bjerga
Store Bergan IL sitt G10-lag storkoste seg når de fikk spille på fotballcup igjen. Vi har vunnet alle kampene vi har spilt i dag! Det å spille fotball og det sosiale med laget er det beste. Vi er stolte av laget for at vi har gjort det så bra, sier de. Foto: Mari Strømmen-Bjerga