Trygghet + Utfordringer + Mestring = Trivsel og Utvikling

08/05 - 2023

Som overskriften sier, var det akkurat det som var fokus når den første utgaven av Tårncupen gikk av stabelen på Strandman Arena sist lørdag. Et fantastisk vær skapte en flott ramme rundt en fotballturnering litt utenom det vanlige, nemlig for tilrettelagt fotball.

En god fotballturnering kjennetegnes av mange glade fotballspillere med de samme ønskene som spillere enten de heter Haaland eller Ødegaard til etternavn, nemlig et sterkt ønske om å vinne fotballkamper. Den store forskjellen mellom toppfotballspillere og spillere på dette nivået, er at så snart kampen er over, så er smilet og gløden på plass igjen.

Et annet viktig element er å etablere gode relasjoner til andre lag og spillere i tilsvarende lag. Dette oppnådde man til fulle over en grillet hamburger, en is eller ei flaske brus etter kampen. Selv om arrangørklubben, Tønsberg Fotballklubb nok hadde ønsket seg noen flere deltagende lag, er dette en cup som er kommet for å bli. Her var det lag fra Oslo, Viken og selvfølgelig også fra Vestfold/Telemark som kom til Tønsberg for å spille 7-er eller 5-er fotball på en utmerket kunstgressbane. En annen dimensjon på en slik turnering visualiseres gjennom utfordringen Fjellhammer sitt lag som fikk noen forfall like før avreise og dermed stilte med litt for få spillere. Ja, da stilte de andre lagene opp med lånespillere, slik at de igjenværende som hadde så lyst å komme og spille, også fikk muligheten.

Selv om det var FK Eik og Ørn Ask Horten som stakk av med de gjeveste pokalene, fikk alle spillerne medalje og litt give-aways fra en av klubbens sponsorer, noe som indikerte at alle egentlig var vinnere. Tårncupen 2023 er og var startskuddet for en årlig turnering, og arrangørklubben med ildsjelene Anita Fredriksen og Tom Sletback med gode medhjelpere ser allerede nå frem til Tårncupen 2024.