They did it again! - TFK Unified

24/09 - 2023

Hva er det med TFK Unfied når de reiser over grensen for å spille cup? I 2022 tok de nesten storeslem på turnering i Gøteborg. I år svingte de av mot Uddevalla. Her avsluttet de sesongen ved delta i Oddebollen Cup og også denne gangen gikk 1. laget til topps etter flott spill. TFK stilte med to lag ett på Nivå 5 og ett på Nivå 3. Nivå 3 er det høyeste her i Sverige og Nivå 5 er midt på. På Nivå 5 møtte de litt for god motstand, men kom likevel til bronsefinalen og vant den: Flott 3. plass!

1. laget laget kom helt til finalen og jubelen stod i taket når dommeren blåste for full tid: Seier! Det var hele 30 stykker som reiste, både spillere og støtteapparat og ikke minst noen foreldre. Slike turneringer er både en kilde til inspirasjon for videre spill på den grønne gressmatten, men også en spore til godt kameratskap og miljø i spillergruppa.

Vi skal selvfølgelig hedre jentene og guttene som legger ned så mange treningstimer på Gressbanen i løpet av våren og sommeren for å bli flinkere med lærkula, men hva hadde dette laget vært uten selveste sjefscoachen Tom Sletback, godt assistert av Kim Gundersen? Så kan man heller ikke komme unna miljøskaperen, inspiratoren, organisatoren og hele lagets «lykkepille», lagleder Anita Fredriksen. En ekstra «blomst i knapphullet» til dere! Alle lag med respekt for seg selv, har selvfølgelig med seg maskot, enten i form av en bamse eller lignende, men dette laget har med seg en lys levende maskot, nemlig Tom Alexander. Tønsberg Fotballklubb er glade for å ha dere alle i vår midte.